Modalități de soluționare a unor greseli facute de înotătorii începători si nu numai

A merge la bazinul de inot pentru a te menține în formă poate nu este cel mai obișnuit lucru, dar ar trebui să fie. Nu numai că poți astfel arde până la 400 de calorii într-o oră, dar îți poți ajuta metabolismul și îți poți întări corpul fără să te stresezi. Pentru a te bucura de aceste beneficii, e nevoie să știi tehnicile adecvate. Fie că ești începător, fie că vrei să îți îmbunătățești stilul, vrând-nevrând comiți unele greșeli legate de înot. Sfaturile de mai jos ți-ar putea fi de folos.

Greseli comune facute de incepatori si nu numai

Îți ții respirația

„Atunci când suntem mici sau când abia învățăm să înotăm, mulți dintre noi suntem încurajați să luăm o gură de aer și să intrăm cu fața sub ap㔄Dar atunci când facem acest lucru corpul nostru consumă oxigen”. Gândește-te așa, atunci când alergi îți ții respirația? Nu, deoarece mușchii tăi au nevoie de foarte mult oxigen.

Cum să repari această greșeală: Mai întâi încearcă acest lucru pe uscat. Ia o gură de aer și începe să expiri ușor pe nas. Făcând un zgomot în timp de expiri pe nas, te va ajuta să menții un anumit ritm – vei fi nevoit să faci acest lucru încet, nu grăbit. Următorul pas este să respiri în apă. După ce inspiri și ești cu fața în apă, lucrează pe expiratii lente pe nas și ieși cu fața de sub apă atunci când simți nevoia să faci acest lucru.

Îți scoți capul de sub apă pentru a respira

Știm că sună contraintuitiv. Cum poți respira fără să îți scoți capul de sub apă? Să clarificăm acest lucru: dacă îți scoți capul afară de sub apă de fiecare dată când ai nevoie să respiri, își perturbi funcționalitatea corpului. Acest lucru presupune scufundarea corpului în apă, chiar dacă nu urmărești acest lucru și ajungi astfel să înoți în zig-zag, mai degrabă decât drept.

Cum să repari această greșeală: Concentrează-te pe menținerea capului aplecat, cu bărbia ascunsă în gât. Când va fi timpul să respiri, ia o gură de aer dinspre partea brațului care este ieșit din apă, menținându-ți capul în apă (imaginează-ți că îți rotești capul suficient de mult cât să poți respira,tine capul lipit de bratul intins la suprafata apei, asta e tot).

Îți lași șoldurile să se scufunde

Atunci când faci acest lucru, te afunzi mai tare în apă. Apa opune rezistență și acest lucru te încetinește. Obiectivul este „să te menții drept și să plutești deasupra apei”, mai degrabă decât să te scufunzi. Mult prea des înotătorii începători, fac mișcări care duc la scufundarea șoldurilor și la afundarea picioarelor în apă, atunci când ar trebui să și le mențină la suprafață, acest lucru face munca mult mai grea.

Cum să repari această greșeală: Folosește un tub snorkel pentru a respira. „Folosirea tubului îți permite să te concentrezi asupra pozitionarii corecte a corpului în loc să te concentrezi asupra brațelor care se mișcă în apă, expiri așa într-un ritm normal și îți menții șoldurile cât mai aproape de suprafață posibil”. Folosește tubul la începutul antrenamentelor, de câteva ori pe săptămână, înainte de a trece la munca avansată, precum creșterea ritmului și exerciții de viteză.

Îți menții șoldurile drepte

O altă problemă referitoare la șolduri, este faptul că nu le rotești. Mulți înotători se bazează doar pe partea superioară a corpului sau pe picioare, pentru a-i propulsa în apă. Dar mare parte din forță ți-o dau șoldurile, pentru că ele controlează atât partea superioară a corpului, cât și cea inferioară, fără ele mișcarea îți este încetinită.

Cum să rezolvi această problemă: „Începe prin vizualizarea deschiderii abdomenului către toți pereții piscinei, odată cu fiecare mișcare a corpului și gândește-te la rotații pe care să le faci cu mușchii centrali. „Utilizarea acestor mușchi îți va permite să îți rotești tot trunchiul și te va propulsa prin apă mai repede”.

Pentru a te obișnui cu aceste mișcări, inainteaza in pozitie laterala cu miscare de picioare, cu brațul întins deasupra capului, așa încât capul să ți se odihnească pe braț. Stai așa pe una dintre mâini, apoi schimb-o cu cealaltă. Mișcarea aceasta te va ajuta să-ți simți șoldurile atunci când faci rotații complete, ceea ce te va ajuta să-ți dai seama când să te rotești în cealaltă parte. Ca și provocare încearcă să-ți menții corpul într-o parte pentru câteva secunde până la următoarea mișcare a brațelor (bătaie), mergând alternativ înainte și înapoi, de-a lungul piscinii.

Incordarea degetelor de la picioare(laba piciorului)

Aceasta este o greșeală comună și foarte ușor uiți de degetele de la picioare. Dar ele joacă un rol major în determinarea vitezei și direcției pe care o ai, „și încordarea lor așa încât picioarele arată încovoiate este ca și cum ai lovi apa, dar nu ai merge nicăieri, întrucât îți ti gleznele incordate”. Înotătorii vor să aibă gleznele libere, flexibile în apă, pentru a avea un ritm mai alert.

Cum să repari această greșeală: exersează ondularea picioarelor, ca și cum ai încerca să ridici un bănuț de pe jos. „Acest lucru te ajută să-ți eliberezi gleznele și să-și duci picioarele în direcția potrivită”, Este un exercițiu bun și în afara piscinei, când te relaxezi acasă, poți încerca să așezi un bol și niște bănuți lângă, așa încât cu degetele de la picioare să transferi bănuții în bol. Acest exercițiu te poate familiariza cu mișcarea degetelor.

Te bazezi prea mult pe partea de sus a corpului

„Amintește-ți că înotul îți antrenează tot corpul” „Multă lume crede că întotul îți antrenează doar partea superioară a corpului”. Dar atunci când te bazezi pe umeri, brațe și laterale să facă toată treaba, îți extenuezi mușchii implicați mult mai repede și riști să nu faci o mișcare completă, nu vei tăia apa la fel de repede.

Cum să repari această greșeală: „Încearcă să menții un echilibru între partea superioară a corpului, partea centrală și partea inferioară. „Foloseșteți brațele pentru a-ți trage corpul prin apă, partea centrală pentru a te roti în apă și picioarele pentru a lovi, ceea ce îți va permite să mergi mai departe”. Dacă simți că nu te descurci prea bine în utilizarea uneia dintre părțile corpului, de exemplu, partea inferioară, exersează loviturile pe o placă de câteva ori pe săptămână, sugerează ea. Să nu îți fie frică să faci exerciții de forță în acest sens.

Nu îți termini bătăile/mișcările bratelor

„Din nefericire, multă lume își scoate mâinile din apă înainte de a-și atinge șoldurile, deoarece abia așteaptă să facă o altă mișcare a brațelor”. „Acest lucru este contraintuitiv.  Nu obții toată energia din munca pe care o depui”.

Cum să repari această greșeală: Termină ceea ce ai început. Atunci când înoți, imagineazăți brațele ca pe niște vâsle care împing apa înapoi și care îți permit să avansezi. Pe măsură ce mâna îți intră în apă, menține-ți cotul ridicat, și împinge antebrațul prin apă, în timp ce rotești cotul. Continuă să împingi apa înapoi până ajungi la șolduri și apoi reia mișcarea brațelor, prin ridicarea brațului și realuarea mișcării lui.

Continui să înoți într-un ritm lent mult timp

La început e normal să înoți mai încet și mai constant, problema e că faci asta pentru mult timp. Te concentrezi doar pe a ajunge din punctul A în punctul B, fără să te menții în formă.

Cum să repari această greșeală: Începe să încorporezi exerciții de viteză în munca ta. „Înotul scurt și rapid îți dă o formă mai bună decât înotul lung și lent”. O data sau de  două, ori pe săptămână, încearcă să înoți pentru timp, mai degrabă decât pentru distanță.

Spor(t) in toate!

Articol scris de Samantha Lefave 5/3/2016